Η καλλιτεχνική του πορεία είναι ασφυκτικά γεμάτη από θέατρο, έχοντας αναμετρηθεί με σπουδαίους ρόλους, ενώ το 2007 τιμήθηκε με το βραβείο Χορν. Ο λόγος για τον Γιάννο Περλέγκα, ο οποίος τα δύο τελευταία χρόνια έχει ανακαλύψει ένα νέο πεδίο δράσης, αυτό της μικρής οθόνης.

Τη φετινή σεζόν τον απολαμβάνουμε στη δραματική σειρά «Αυτή η νύχτα μένει» του ALPHA στον ρόλο του Στέλιου, του διοικητή της Χωροφυλακής που βρίσκεται στο επίκεντρο των εξελίξεων, έχοντας παράλληλα να διαχειριστεί το δικό του προσωπικό δράμα.

Από την Κωνσταντίνα Γαρνέλη

Όλα όσα εξομολογήθηκε ο Γιάννος Περλέγκας

Το να ασχοληθείτε με την υποκριτική ήταν για σας μονόδρομος έχοντας αυτές τις προσλαμβάνουσες από μικρός από τους καλλιτέχνες γονείς σας;

«Από τη μια μεριά έτσι μοιάζει. Προσπαθώ να βλέπω τα πράγματα όχι μόνο γραμμικά, αλλά με ενδιαφέρουσες ενάρξεις. Θεωρώ ότι ο τίτλος του ηθοποιού κατακτιέται κάθε φορά και ότι δεν είναι αυτονόητο δικαίωμα ότι μπορούμε να κάνουμε όλοι αυτή τη δουλειά. Προσπαθώ από πλευράς μου να ανανεώνω συνεχώς τους λόγους που παραμένω σε αυτή».

Εχετε διαγράψει μια μακρά πορεία στο θέατρο ως ηθοποιός και ως σκηνοθέτης. Ωστόσο γίνατε ευρύτερα γνωστός τα τελευταία χρόνια μέσα από την τηλεόραση. Αυτό σας δημιουργεί μια μικρή πικρία;

«Όχι, δεν το σκέφτομαι καθόλου έτσι. Η αλήθεια είναι ότι έχω πετύχει με την εμφάνισή μου στη σειρά να μην είμαι ιδιαίτερα αναγνωρίσιμος. Οπότε δεν νιώθω αυτή την ευρύτερη αναγνώριση που λέτε και αυτό με ευχαριστεί. Δεν με γεμίζει με πικρία. Το “Καρτ ποστάλ” ήταν σαν ταινία και ο “Σιωπηλός δρόμος” ένα μικρό φορμάτ. Εδώ έχουμε μια καθημερινή παραγωγή, κάτι πρωτόγνωρο για μένα, στην οποία δεν ξέρεις την εξέλιξη του χαρακτήρα. Οπότε είναι μια ωραία πρόκληση μέσα σε μια ολόκληρη χρονιά το πώς θα ανανεώσω το ενδιαφέρον μου στη δουλειά μου, αλλά και το πώς θα ανταποκριθώ στους γρήγορους χρόνους. Αυτό είναι πολύ χρήσιμο μάθημα για μένα που ασχολούμαι με το θέατρο. Δεν ξέρω με τι συχνότητα και τι έκταση θα συνεχίσω να το κάνω. Δεν μπορώ να είμαι εκτός θεάτρου για πολύ, αλλά αυτό είναι ένα καινούριο πεδίο που έχω ανακαλύψει με το οποίο δεν ήμουν εξοικειωμένος».

Η σειρά «Αυτή η νύχτα μένει» μας μεταφέρει στη δεκαετία του ’80 την οποία μάλλον θυμάστε αμυδρά.

«Τη θυμάμαι αρκετά όπως και τα πολιτικά τεκταινόμενα σε έντονο βαθμό. Είμαι προϊόν αυτής της δεκαετίας όπως και αρκετοί από τους συμμετέχοντες. Την έχω ζήσει, τη γνωρίζω και μπορώ να την καταλάβω. Ηταν πολύ ιδιαίτερη και μας απασχολεί ακόμα με τα καλά της και τα κακά της».

Ο ρόλος σας αρχικά κινήθηκε συμπαθητικά, αλλά ο Στέλιος αποδείχθηκε δυνάστης για την οικογένειά του και ηθικός αυτουργός γι’ αυτό που έγινε ο Μίλτος.

«Εχω διαφορετική άποψη γιατί η ιστορία του Στέλιου δεν έχει ολοκληρωθεί. Εχει αμαυρωθεί πολύ το κομμάτι της ιστορίας του από τον γιο του, αλλά δεν είναι μονόπλευρα τα πράγματα. Εχει φύγει η οικογένειά του. Ο γιος του είναι Θεσσαλονίκη, η Αγλαΐα τον έχει αφήσει και δεν του μιλάνε. Αλλά έχει και έναν γιο που από την αρχή θεωρούσε παιδί του, τον Αλέξανδρο, με τον οποίο έχουν μια περίπλοκη και μυστηριώδη σχέση που δεν έχει να κάνει μόνο με τον Χρήστο, είναι αυτόνομη. Εχουν γίνει πολλά αλλά θέλω να θυμίσω ότι αν εξαιρέσουμε το κομμάτι του Μίλτου, ο Στέλιος είναι ένας διοικητής που δεν χρηματίζεται, δεν τα παίρνει ούτε από τον Βαρδάρη ούτε από τον Διαγόρα. Θέλει να κλείσει το σκυλάδικο γιατί θεωρεί ότι εκεί καταστρέφονται άνθρωποι. Εκεί χρεώνει και την καταστροφή του παιδιού του. Αλλά διεφθαρμένος αστυνομικός δεν είναι. Η μόνη του μεμπτή πράξη είναι ότι ζήτησε από τον Χρήστο να μεσολαβήσει να μην μπει ο γιος του στη φυλακή. Του το ζήτησε και η γυναίκα του. Κατά τα άλλα ο Στέλιος είναι ένας πολύ σταθερός χαρακτήρας και με έναν τρόπο έχει μια δική του καθαρότητα. Δεν είναι αυτό που λέμε απαξιωτικά καθίκι».

Ναι, αλλά ασκούσε βία στο παιδί του όταν ήταν σε μικρή ηλικία.

«Το να δέρνει κανείς το παιδί του -και μια φορά το έκανε μόνο με τη ζώνη- να θυμίζω ότι ήταν μια νοοτροπία που υπήρχε εκείνη την εποχή και δεν της έδιναν τη σημασία που της δίνουν σήμερα. Δεν τη δικαιολογώ, αλλά αυτή η πλευρά του έχει διογκωθεί και δεν είναι ανάλογη των υπόλοιπων πράξεών του. Ο Στέλιος είναι πολύπλοκος χαρακτήρας που έχει αναμετρηθεί πολύ με την ενοχή του κι έχει να περάσει από μια μεγάλη εξιλέωση. Τη δικαιούται. Αυτό το βρίσκω πολύ θετικό παρά τα αρνητικά συναισθήματα που έχει δημιουργήσει παραπάνω από όσο του αξίζει».

Ασκούσε όμως στον Μίλτο και λεκτική και ψυχολογική βία.

Γιάννος Περλέγκας για Αυτή η νύχτα μένει: «Ο Στέλιος δεν είναι αυτό που λέμε απαξιωτικά καθίκι»

«Το ότι του έλεγε να είναι άντρας; Ο Στέλιος είναι χωροφύλακας και όχι αστυνόμος και ανήκει στο στρατιωτικό σώμα. Αυτό σημαίνει ότι έχει μια άλλη πειθαρχία με την οποία είναι ποτισμένος. Κι επειδή δεν είναι στο πολιτικό φρόνημα ΠΑΣΟΚ, φαίνεται ότι είναι ποτισμένος από το απομεινάρι μιας παλαιότερης εποχής. Υπήρχαν τέτοιοι άνθρωποι. Ομως δεν είναι ένας εξ ορισμού κακός χαρακτήρας. Κι έχει να ανακαλύψει και κάτι άλλο. Οτι δεν μπορεί να αποχωριστεί τη στολή του. Οταν φοράει πολιτικά δεν αισθάνεται βολικά. Εχει επιβάλλει στον εαυτό του την πειθαρχία. Αυτή η στολή τού έχει δημιουργήσει μεγάλο πρόβλημα στην προσωπική του ζωή. Το καταλαβαίνει και αν εξακολουθήσει να τη φοράει πρέπει να αποφασίσει ποιος είναι και έρχεται αντιμέτωπος με την ταυτότητά του. Επιπλέον στην ιστορία που εξελίσσεται με τον Βαρδάρη και τον Διαγόρα, ο Στέλιος κρατάει μια στάση που μπορεί να μην την περιμένουμε. Ερχεται αντιμέτωπος με το ποιος είναι και ως άνθρωπος. Αυτό το διέβλεπα από την αρχή. Μου αρέσει να ξαφνιάζεται με αυτά που συμβαίνουν και κατ’ επέκταση να ξαφνιάζομαι κι εγώ. Με κάνει να μην κλειδώνω μια εικόνα γι’ αυτόν. Δεν είναι άλλωστε η δουλειά μου να κρίνω ηθικά τους χαρακτήρες που υποδύομαι».

Η Αγλαΐα και ο Μίλτος θα επιστρέψουν;

«Θα ξανακούσουμε νέα τους και ενδεχομένως και ηχηρά. Τον Μίλτο θα τον δούμε κιόλας».

Ο Στέλιος συγκάλυψε τον βιασμό της Μυρτώς για να σώσει τον γιο του ή τη φήμη του;

«Ισχύουν όλα αυτά και είχε συνένοχό του τον Χρήστο. Σε όλα αυτά τα γεγονότα που συμβαίνουν και στην ιστορία του Διαγόρα, η ανάμειξή του δημάρχου θα περιπλέξει τα πράγματα ανάμεσα στους δύο πρώην φίλους. Υπάρχουν πολλά μυστικά και αυτοί οι δύο άνθρωποι έχουν στηρίξει ο ένας τον άλλον πολλές φορές. Πλέον παίζει κομβικό ρόλο το τι αρχίζει ο Στέλιος να καταλαβαίνει».

Λέτε για τη δολοφονία της Μαρίνας για την οποία τον υποπτεύεται.

«Στην αρχή δεν είχε βρεθεί το πτώμα. Μετά μαθαίνουμε ότι βρέθηκε, αλλά ήταν σε τόσο κακή κατάσταση που ο μόνος ο οποίος μπορούσε να το αναγνωρίσει ήταν ο Χρήστος. Ο Στέλιος το μόνο που ξέρει είναι πως η σορός που βρέθηκε ανήκει στη Μαρίνα. Τώρα του μπαίνουν και άλλες σκέψεις».

Τις οποίες μοιράζεται με τον αδελφό της τον Αλέξανδρο.

«Ναι, γιατί κι εκείνος ψάχνει επίπονα τον τρόπο που πέθανε η Μαρίνα. Αν και η σχέση του Στέλιου και του Αλέξανδρου θα περάσει διά πυρός και σιδήρου, από εδώ και στο εξής θα ξεκινήσει δυναμικά το αστυνομικό κομμάτι της σειράς και θα υπάρξουν ανατροπές. Μέχρι και ο Χρήστος με τον Αλέξανδρο έρχονται κοντά».

Το γεγονός ότι ο Αλέξανδρος είναι ομοφυλόφιλος πώς θα το αντιμετωπίσει ο Στέλιος όταν το μάθει;

«Θα υπάρξει μια σύγκρουση με τον ίδιο του τον εαυτό καθώς η σχέση του με τον Αλέξανδρο έχει βαθύνει. Είναι ο μόνος από τον οποίο δέχεται την κριτική, πολλές φορές του λέει ότι τον βλέπει σαν παιδί του, ιδανικά θα ήθελε έναν τέτοιο γιο. Ομως θα μπορέσει να καταλάβει καλύτερα και τη συμπεριφορά του Χρήστου. Νομίζω ότι θα έρθει αντιμέτωπος με αυτή την πραγματικότητα γιατί ο Αλέξανδρος μπορεί να δυσκολεύεται να κρύβεται».

Και όλοι μπλέκουν με τον Διαγόρα.

«Ο Διαγόρας μαθαίνει κι άλλα γι’ αυτούς, ενώ εκείνοι δεν ξέρουν για εκείνον και προσπαθεί να ανακατέψει τις σχέσεις των ανθρώπων ακόμη περισσότερο ώστε να δυναμιτίσει την κατάσταση και να επιφέρει το χάος».

Στέλιος, Στρατής και Χρήστος θα αναγκαστούν κάποια στιγμή να συμμαχήσουν εναντίον του;

«Αυτό είναι κάτι που δεν το γνωρίζω. Ομως ο Στέλιος από την πλευρά του προσπαθεί να τους πείσει όλους ότι δεν είναι και τόσο διαπλεκόμενος όσο νομίζουν, ειδικά ο Αλέξανδρος και ο δημοσιογράφος ο Σταματιάδης. Εχουν πιστέψει ότι ο δικηγόρος του Διαγόρα, ο Παπαδόπουλος, είναι πίσω από την αθώωση του Μίλτου, κάτι που δεν ισχύει. Ο Χρήστος έκανε την παρέμβαση στον εισαγγελέα, αλλά η Μυρτώ στη δεύτερη απολογία δεν υπέγραψε».

Ναι γιατί εκβιάστηκε.

«Το σημαντικό είναι ότι δεν υπέγραψε κι έτσι ξανανοίγει η υπόθεση του Μίλτου. Δεν εκβίασε ο Στέλιος το παιδί. Ο εισαγγελέας το έκανε για να κάνει ο Χρήστος την εξυπηρέτηση στον Διαγόρα. Ο Στέλιος δεν έχει αυτή τη διαπλοκή. Οπότε η στάση που θα κρατήσει απέναντί του είναι έκπληξη».

Δείτε επίσης στο tv-24.gr:

Αυτή η νύχτα μένει: «Η Βάσω δεν βάζει στην καρδιά της πρέπει και μη»

Αυτή η νύχτα μένει: Η Ζέτα οργανώνει την απόδρασή της!